Wij helpen u graag op het gebied van:

  • verkoop/(verhuur) begeleiding (compleet of gedeeltelijk)
  • aankoopbegeleiding
  • taxaties

Wat doen wij voor u bij verkoop/(verhuur) begeleiding?

We beginnen met het maken van een offerte met daarin een advies over de hoogte van de vraagprijs, de verkoop/(verhuur) strategie en de wijze van presentatie. We zorgen voor een brochure, fotografie, verkoopplattegronden en een digitaal verkoopdossier.
Uw woning wordt vervolgens geplaatst op Funda en aangemeld bij de NVM (Nederlandse Vereniging van Makelaars) en de MVA (Makelaars Vereniging van Amsterdam) en op onze eigen website. Zo nodig doen wij onderzoek bij het Kadaster, de milieudienst, gemeentelijke instellingen en eventueel bij de Vereniging van Eigenaren. In de omschrijving wordt uitgegaan van de unieke pluspunten van uw woning. U kunt rekenen op deskundige begeleiding van potentiële kopers bij de bezichtigingen en professionele onderhandelingen met (de makelaar van) de koper.
Tot slot organiseren we het tekenen van de koopakte bij de notaris evenals de gehele afhandeling voor, tijdens en na de overdracht van het vastgoedobject. Hebt u al zelf een eventuele koper gevonden dan kunnen wij u ook gedeeltelijk begeleiden. Het kan dan gaan om advisering op het gebied van de te volgen strategie en de onderhandeling of het nader informeren van de kopers en het begeleiden bij de koopovereenkomst en juridische levering.

Wat doen wij voor u bij de aankoopbegeleiding?

Uw woonwensen en verlangens worden in kaart gebracht. Wij inventariseren dagelijks het woningaanbod en sturen het actuele aanbod via email (met behulp van het geautomatiseerde netwerk van de NVM) aan u door.
Als u de woning van uw dromen hebt gevonden, beoordelen we de woning en behoeden u voor potentiële valkuilen met betrekking tot de juridische en bouwtechnische staat van een huis. We doen onderzoek naar het erfpachtverhaal, de Vereniging van Eigenaren, het bestemmingsplan en eventueel de mogelijkheden om een woning uit te bouwen. Indien nodig of gewenst kunnen wij voor u een bouwkundige inspectie regelen voor bijv. funderingsonderzoek, milieuvervuiling en aanwezigheid van asbest.
Net als bij verkoop kunt u ook bij aankoop rekenen op een professionele onderhandeling met (de makelaar van) de verkoper met als doel de beste aankoopprijs te realiseren. We nemen u alle zorg uit handen en adviseren u onder andere inzake het overeenkomen van de opleveringstermijn en de overname van roerende zaken. Desgewenst brengen we u in contact met een hypotheekadviseur, bouwkundige, taxateur, aannemer of notaris.
Tot slot begeleiden we u bij de inspectie, de juridische overdracht en de feitelijke levering.

Wat doen wij voor u bij een taxatie?

Wij kunnen een taxatierapport opstellen voor de aanvraag bij een hypothecaire lening, boedelscheiding, successie, op verzoek van een rechtbank of een minnelijke waardering. Het feit dat banken en andere derden daarbij een taxatie conform de zgn. NWWI norm wensen, is voor ons geen enkel probleem.